Våran dag

Satt framför datan idag till tio i två, Elias skulle hämtas kvart över. Jag blev tvungen att duscha innan jag hämtade honom, det tog min 5 minuter att duscha, det ni! Jag va upp på dagiset kvart över exakt. Sen promenerade vi ner till stan, till stadsparken. På lekplatsen fanns en mamma med sin son. Mamman började prata lite med mig, frågade hur gammal Elias är. Det visade sig att hennes son (Filip tror jag han heter) föddes dagen efter Elias! Iallafall, Elias och Filip busade runt där på lekplatsen, det va så gulligt att se dom leka ihop. Snacka om att barn tar efter varandra snabbt. Efter en timme så skulle dom åka hem, vi stannade kvar en stund till. Började känna att det luktade bajs om Elias, tänkte att han kunde väl inte ha bajsat igen för det gjorde han på dagis precis innan jag hämtade honom. Jag trodde först att han satt sig i hundbajs eller något när han sprungit runt i buskarna. Tog mig en närmare titt och visst hade han bajsat. Jaha, vart ska vi byta blöja någonstans då??? Funderade ett tag och sedan gick vi bort mot centralen, tänkte att där kan vi byta. När vi kom till röda kvarn så va det tomt där inne så jag tänkte att vi frågar om vi får låna toaletten där istället, och det fick vi. Det va skönt att få komma in lite också, mina händer va svin kalla. Sen gick vi till Gina och lämnade tillbaka tröjorna som jag köpte igår. Synd att dom inte passade, kostade bara 49kr/st. Efter Gina gick vi till city och handlade. Fy faan vad jag hatar den affären, den är så trång! Sen tog vi bussen hem. På bussen började Elias bli lite otålig, han började krångla lite, men när han fick tag på stoppknappen då sken han upp och sa "Oj". Oj ja, jag fick gå fram till busschauffören och säga att min son tryckte på knappen, hon "raderade" det men tror ni inte att han lyckade göra det igen!!!! Som tu va så va det faktiskt en som skulle gå på bussen på den hållplatsen. När vi kom hem så åt vi lite, korvstroganoff blev det. Kors i taket, Elias har inte slagit i huvudet idag!!!, men när han inte gör det så ser han ju till att göra något annat, som till exempel klämma sina små fingrar... Han är ju så skojig, han skulle stänga toalettdörren och höll fingrarna emellan medans han knuffade på..., och det gjorde ju ont. Då gick han på toa och skulle stänga, och eftersom han inte når handtaget så håller han i dörrkarmen och drar och då klämmer han fingrarna igen.... Fattar inte det, får han inte ont??? Ja ja, får la se om han lyckas vara skadefri imorgon. Ska kolla om farmor är hemma imorgon så kan vi ju hälsa på henne en stund. Det blev inget badande för Elias idag, han va på sånt konstigt humör när vi kom hem, inte grinig och inte ledsen men något däremellen, såg ut som att han va lite rastlös.
Nu ska jag gå till sängen och läsa min nya Se & Hör och om jag orkar så ska jag kolla på Kvällsöppet med Ekdal klockan 22.40. God natt allesammans och sov så gött!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0