Tredje gången denna veckan som Elias slår sig ordentligt!

Att jag höll på att skita ner mig alldeles nyss. Min son är expert på att skrämma mig!!! Som alla vet så är Elias en riktig klätterapa, klättrar på allt, är överallt. Han har ju kommit på att man kan klättra upp på TV-bänken, det är ju jätte roligt... Jo han klättrade upp dit för en stund sen, och vad tror ni händer då? Jo han trillar ner...!!! Tur att han inte slog i huvudet iallafall, han trillade på sidan. Hade nappen i munnen så han fick sig ju en riktigt snygg fläskläpp... Han skrek rätt bra och han håller ju andan samtidigt, ännu mer skraj blir man ju då, andas unge!!!! Jag tog upp honom till mig, han la sitt huvud på mitt bröst. När jag sen skulle kika på honom så ser jag bara att det är blod på hela hans hand! Får lite mer panik. Ser sen att det kommer blod från munnen, då kan jag inte längre hålla emot tårarna. Han lugnade ner sig rätt fort, satt helt blixt stilla och tyst i min famn och sen somnade han. Han fick sova en stund i min famn för jag ville se så han inte blöder mer. Sen la jag ner honom i sängen och nu springer jag dit med jämna mellanrum och kollar till honom. Fy fan, det va länge sen jag blev så rädd. Visst har Elias slagit sig tusen gånger, men jag kan inte minnas att han har börjat blöda någon gång. Ja, jag blev iallafall riktigt jävla rädd. Ska jag behöva plocka bort allt här hemma som Elias kan klättra upp på??? Vet inte vad jag ska göra för att han inte ska klättra överallt?! Det är tredje gången denna veckan som han slår sig och får fläskläpp eller bula. I tisdags och torsdags så trillade han på dagis och fick bula på varje sida av pannan. Så nu har Elias bulor på pannan och en fläskläpp på höger överläpp... Tur är ju att han även slår sig på dagis, annars så hade dom säkert trott att jag mishandlar honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0