Hur ska denna dagen sluta???

Vaknade inatt klockan 03.24 av att hemtelefonen ringde. Låg i sängen och tänkte "Det där ljudet känner jag igen" och sen kom jag på att det va ju telefonen. Trodde först att vi hade försovit oss och att det va dagis som ringde. Gick upp och såg att klockan inte va mer än strax efter tre... Kollade vem som ringde, hade visst två missade samtal från pappas mobil. Ringde upp men ingen som svarade. Ringde säkert fem gånger innan jag tänkte att jag ringer till hans jobb (han jobbar natt). Ringde till jobbet men där fick jag inte heller något svar. Då började tankarna att snurra, "Jaha, han har kört in hela armen i en av maskinerna och är på väg till akuten", det va så jag tänkte. Ringde hem till pappa och Ulrika, men det va ingen som svarade där. Då kom det upp nya tankar "Det har hänt något med Ulrika, så dom är påväg bägge två till akuten", ja, ni kan ju förstå hur det snurrade i huvudet på mig! Ringde till pappas jobb och mobil igen och tro det eller ej, men jag fick inget svar då heller!!! Skickade iväg ett sms till pappa, jag skrev "Vad har hänt?". Klockan 03.45 ringer han mig från sin mobil, och vet ni vad han säger "Har du ringt till jobbet?". "Klart fan jag har ringt till jobbet, men efter det att du ringde hit!" svarar jag honom. "Ja, men det har ringt konstant här i en timma och det går inte att svara, och jag trodde att det kanske va du som ringde, kanske hade det hänt dig eller Elias något" säger han. Jag sa till honom "Vet du att du skrämmer skiten av mig???, trodde ju att det hade hänt något! Gör aldrig om det här!!!". Sen la vi på, jag hade svårt för att somna om och Elias va pigg som en lärka, han körde runt här hemma på sin bobby car.
Klockan ringde kvart över sju, dax att gå upp till dagis, men vi va så trötta så vi somnade om... Vaknade fem över åtta... Om tio minuter så ska Elias vara på dagis!!! Jag gör iordning en flaska välling, men han vill inte ha. Klär på honom och tar med vällingen upp till dagis. Mitt i alltihopa ringer läkaren, han sa att alla proverna visade bra utom väderna på sköldkötteln (vet inte hur det stavas men ni förstår nog). Ha sa att han har skickat en remiss till provtagningen så jag kunde komma ner vilken dag som hellst och ta prover. Tänkte att jag gör det på måndag, är ju fortfarande barnledig då.  När jag ska gå så börjar han gråta..., vilket inte händer så ofta, har nog bara hänt en eller två gånger tidigare. Jag går hem. Väl hemma tar jag fram tvättkorgen och sorterar tvätten, slänger i dom i påsar och ner i tvättkorgen. Tar tvättkorgen och vet ni vad som händer då?, jo tvättkorg-jävlen går sönder!!!! Tar påsarna i handen och ska gå ner till tvättstugan, och då tappar jag påsarna, handtagen gick sönder. Det är ta mej faan inte min dag idag! När jag väl kommer ner till tvättstugan så går allt som det ska, skönt! När jag kommer upp till lägenheten igen så börjar jag fundera på om jag kanske skulle gå till vårdcentralen och ta proverna redan idag? Jag tar på mig lite vettigare kläder och beger mig av mot vårdcentralen. Dom tog sex olika prover tror jag, får svar måndagen den 9/2.
Snart är det dax att hämta upp tvätten. Tvättiden är redan slut. Hoppas att inget mer konstigt händer denna dagen, orkar inte mer!!!

Kommentarer
Postat av: ulrika

jag sov gott...

2009-01-30 @ 20:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0