Amma någon annans barn, nej tack!

Sitter och kollar på kanal 5, "Bröstmjölk till salu"... Vet inte riktigt vad jag ska säga om det, tycker att det är lite äckligt faktiskt. Kanske inte lika äckligt att sälja/donera bröstmjölk som att amma en annans barn. Jag skulle aldrig låta någon ammade mitt barn, NEJ! Och jag skulle aldrig kunna tänka mig att amma någon annans barn heller. Visst sen finns det ju barn som faktiskt kan dö om dom inte får bröstmjölk för att dom inte tål ersättning, det är ju en sak.
Jag kunde inte amma Elias, han hade så liten mun så han fick inget bra grepp om mitt bröst. Men om det hade varit så att Elias inte tålde ersättning och jag inte hade mjölk nog så hade jag köpt mjölk, men om den möjligheten inte hade funnits så hade jag kollat om min mamma skulle kunna tänka sig att amma honom. Jag hade aldrig låtit någon kompis göra det, NEJ!
Det finns säkert folk där ute som tycker att jag tänker helt sjukt nu, men jag kan inte hjälpa det, jag tycker det är äckligt! Vad tycker ni? Hur hade ni gjort om ni inte kunde amma ert barn och barnet inte tålde ersättning?

Kommentarer
Postat av: Kusin Johanna

Mmm jag såg oxå på det där igår på 5:an, håller helt med dig kusin, det är fan snuskigt tycker jag, och var inte barnen lite stora för att amma överhuvudtaget!!? usch och fy! Ha en bra dag!

puss och kram

2009-01-28 @ 08:51:48
URL: http://meandallofus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0