En liten uppdatering

Det är ju över en vecka sedan jag bloggade..., har varken haft lust eller ork. Ska försöka att bli bättre, promise!
Kanske är det dax för en uppdatering nu då, hmm, kommer knappt själv ihåg vad vi gjorde för en vecka sedan...

FREDAG 13/2
Elias va med mormor, dom va i badhuset. Jag åkte ner till stan med Tessan, vi solade lite. Sen gick jag till systemet och köpte lite vin. Åkte hem och packade eftersom vi skulle åka till Kalv på eftermiddagen. Vi åkte me mamma till Tranemo, där hämtade pappa och Ulrika oss. Sen åkte vi till Kalv, åt varma mackor och glodde på tv lite.

LÖRDAG 14/2
Alla hjärtansdag!, men det viktigaste va ändå Elias 1½ års dag!!!! GRATTIS min goding!!!! Jag och Ulrika åkte till Ullared, köpte en väska, plånbok, kofta, lite kläder till Elias, tomma cd-skivor, kommer inte ihåg om det va något mer... Vi åt lite när vi kom hem. Senare på dan så gjorde jag och Ulrika smörgåstårtbitar, vi skulle fira Elias, alla hjärtansdag och pappas födelsedag (16/2).


Jag vet inte om dom blev så goda för jag åt knappt något, va inte hungrig. På kvällen kollade vi på meloifestivalen, jag tyckte att Lili och Sussi´s låt va kanon bra!
Jo nu kom jag på vad jag mer köpte. Jag köpte ju hårfärg. Vi färgade håret på eftermiddagen, det blev bra innan vi la i slingorna..., sen blev det en nyans av rött...

SÖNDAG 15/2
Vi va uppe i Uddarp och firade Oscar som blev myndig (16/2), GRATTIS! Sen körde pappa och Ulrika hem oss. Jag kollade på Beck - Gamen på kvällen och sen somnade jag.

MÅNDAG 16/2
GRATTIS pappa och Oscar på eran födelsedag! Elias ringde till morfar och sa grattis, jag har i 13 dagar försökt lära Elias att säga grattis och han klarade det riktigt bra! Vi gick till knalleland till lekborgen, det tyckte Elias va roligt (jag också...). Mormor och moster Angelica kom till lekborgen, men gick sedan för att köpa tyg till Angelicas balklänning. Sen kom dom tillbaka till knalleland. Vi gick till H&M för att köpa ny hårfärg och sen följde Angelica med oss hem. Hon hjälpte mig att färga håret, få bort det röda. Det blev bra, kanske lite lite rött kvar, men får la se till å bli av med det på nåt sätt, jag har en idé... Vi gjore tacos,super gott! Elias va vaken ända till tjugo över nio!

TISDAG 17/2
Hade tid på vårdcentralen halv nio, jag och Elias skulle lämna dna-prov. Eftersom dom inte viste hur man gick tillväga så tog det väldigt lång tid, lite över 1 timma. Elias va jätte duktig och han flörtade med sköterskorna... Sen gick vi upp till dagis, barnen va påväg ut till skogen. Hade vi kommit tio minuter senare så hade Elias inte fått följa med, det va tur att vi hann. Gick hem, började tvätta, herre gud va tvätt jag hade... Hämtade Elias strax efter två. Klockan tre hade Elias tid hos BVC. Han vägdes och mättes och så fick han vaccin mot mässing, påssjuka och rödahund. Aj aj vad onte det gjorde, tårarna rann, men han va jätte duktig!

ONSDAG 18/2
Idag har vi inte gjort så mycket. Vi tänkte gått ner till knalleland till lekborgen, men Elias va lite gnällg, han håller ju på att få fyra nya tänder, tror att det höll på att spricka upp är en av tänderna kommer, aj aj aj!!! Vi har haft en mysdag här hemma istället. Nu har godingen somnat och jag ska uggla lite framför datan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0