En trevlig kväll!

Igår kom vi hem från Kalv vid halv fem ungefär. När vi kom innanför dörren så kollade jag om någon hade ringt, jupp min farmor hade ringt. Jag ringde henne och frågade om vi kunde komma ner och hälsa på henne, inga problem, det va ju därför hon hade ringt tidigare på dagen. Vi gick upp till netto och köpte en blomma och sedan till spelbutiken och köpte 7st tian lotter, 7st för hon fyller ju 70år! Vi va nere hos farmor vid fem tiden. Min farbror Peter, faster Camilla och kusin Jesper va där. Jag har inte träffat Peter på flera år tror jag. (Min släkt har inte så bra kontakt med varandra). Lite senare kom Lena (Peters fru), Max och Kalle (mina kusiner). Vi fick smörgåstårta, mums det va gott! Efter en stund kom även Tim (Max och kalles storebror, min kusin också). Shit, Tim har jag inte sett på flera flera år, ärligt talat så vet jag inte hur många år sen det va..., mycket länge sen iallafall. Elias hade ju varken träffat Peter, Lena, Tim, Max eller Kalle förrut. Camilla och Jesper träffade han förra helgen på Bellas fest. Elias kände faktiskt igen Både Camilla och Jesper. Han gick till Camilla på en gång. Dom andra va han väldigt försiktig med, han va nästan lite blyg, han som aldrig är det. Peter försökte verkligen att få Elias till att komma till honom men han total vägrade. Han vågade inte ens gå förbi honom från mig till Camilla och tvärtom. Efter en stund när vi skulle äta tårta så gav jag tallriken med tårta till Peter och då gick Elias dit, då passar det minsann! Efter det så tyckte inte Elias att Peter va lika farlig längre, det funkar alltid att muta. Kalle tog Elias lilla bil och började leka med Elias, då va inte Kalle heller så farlig längre. Att gå till Lena va inga problem. Däremot så vet jag inte vad som gjorde att Elias vågade sig fram till Max, helt plötsligt så va han hos honom. Han gick mellan mig och Max hur länge som hellst. Men fram till Tim vågade han inte gå. Han bara skrattade varje gång Tim reste sig upp, han är rätt lång. Jag tror att Elias gärna ville gå till Tim för han kollade mycket på honom och försökte få Tims uppmärksamhet men det va något som gjorde att han inte vågade. Jag vet inte om det har att göra med att Elias inte träffar så många killar, det är ju bara morfar och morfar Ulf som han träffar regelbundet.
Vi va hos farmor till strax innan åtta, då började Elias bli trött. Vi sa hejdå till allihopa. Jag sa att det va roligt att träffa dom alla efter så lång tid och Peter tyckte också det va roligt. Han sa att hoppas att det inte tar lika lång tid till nästa gång vi ses. Nä det får vi verkligen hoppas att det inte gör. Jag blev riktigt glad när han sa det. Jag är ju så familje och släkt kär.  
Vi gick in på netto och handlade på vägen hem. Väl hemma så lekte han lite och sen va det dax att krypa ner i sängen, han somnade på en gång. Det tar på krafterna att träffa så mycket nytt folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0