Jag behöver tips!!!

I vilken ålder brukar barn sluta äta välling på natten? Elias är snart 1år och 3månader och äter välling flera gånger under natten. Ibland äter han bara en gång sent på kvällen och en gång på natten, men andra nätter, som inatt, äter han fem-sex gånger!!! Det är rätt jobbigt, jag får ju ingen sammanhängande sömn. Igår kväll fick han välling vid tio tiden, sen vaknade han vid kvart i tolv och åt, somnade om, vaknade en halv timma senare. Jag tog då upp honom till mig och han brötade runt i sängen. Vid ett tiden va han hysterisk, jag gick upp och gjorde välling och han slafsade i sig allt för att sedan fortsätta bröta runt. Jag lyfte ner honom till golvet så han kunde leka med sina leksaker. Han lekte en stund men ville sen upp till mig i sängen igen. Samma visa igen, han brötade runt, klättrade över mig, fram och tillbaka. Tio över två fick han ett hysteriskt anfall igen, jag hade ju svårt för att tro at han skulle vara hungrig igen. Men efter en stund så gick jag upp och gjorde en flaska välling till honom, han åt upp allt igen, inte en droppe kvar. Sedan fortsate han att klättra över mig. Klockan började nu närma sig TRE!, jag hade så ont i ryggen och inte blev det bättre av att Elias klättrade över mig hela tiden. Tio över tre visade han tecken på att vara hungrig igen!!! Jaha, det va bara till att gå upp och göra iordning en välling flaska igen. Han åt upp nästan allt, han lämnade kanske 20ml (han får 220ml varje gång) han slängde iväg flaskan, vände sig om och somnade!!! Äntligen! Hoppas att detta bara va en engångsförteelse, orkar inte samma procedur varje natt. Hur gör man för att få sitt barn att sluta med välling? Några tips?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Men vad har det tagit åt din lille goding?Han tycker ju det är sååå gott med välling. Prova att ge honom välling mitt på dagen eller eftermiddagen. Ärligt talat vet jag inte om det är ett bra tips men försöka kan man ju alltid. Han kanske vill ha välling lite oftare. Passar kanske på att äta det på natten då det är bekvämt för både dig och honom. Men det är väl lite väl många gånger att äta på natten. Kommer inte ihåg när du slutade äta välling på natten. Hoppas du får sova i natt. Krama din lille goding. Kram.

2008-10-30 @ 14:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0