Tack, men nej tack

Läste mina mail häromdan, hade fått ett mail från ett jobb jag sökt. Fick svar därifrån om att jag INTE fått jobbet... Hade verkligen velat ha det.... Det va i en city butik. Jag har ju några års erfarenhet av butik med dessutom ansvarsområden, så vad va det som gjorde att jag INTE fick jobbet??? Kan det bero på att jag är ensamstående???, ja jag tror det iallafall. Blir så trött på det, skulle inte jag klara av att arbeta baraför att jag har barn å är ensam??? Folk säger till mig att jag inte ska skriva att jag är ensam/singel på ansökan, men jag håller inte med. Det är ju lika bra att dom får veta det på en gång istället för att jag ska få komma på ett möte å vara skit glad å sen bli jätte ledsen när dom beslutar sig för att inte anställa mig på grund av att jag är ensamstående. Ja ja, jag får inte ge upp, men det är inte lätt alla dagar...

Kommentarer
Postat av: Kusin Johanna

Du behöver inte skriva med det kusin eller berätta det om du inte vill, jag personligen tror att om man inte skriver det så resulterar det i mer intervjuer! Det är faktisk olagligt för arbetsgivaren att fråga om i vilken ''status'' man befinner sig i och om man har ''barn'' vid en intervju, det klassas som diskriminering i från arbetsgivaren, det vet dom mkt väl om så den frågan skall inte läggas fram vid en intervju.

Kör hårt där ute på den hårda arbetsmarknaden, jag håller tummarna!! Puss & Kram

2008-10-23 @ 11:38:25
URL: http://meandallofus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0