Säkerhetskontrollen på landvetter

Har visst glömt att berätta en sak. Jag följde ju med Johanna till landvetter när hon skulle flyga hem. Hon ville att vi (jag och min moster) skulle följa med henne upp till gaten. Vi skulle passera säkerhetskontrollen, jag sa till Johanna att det piper alltid när jag går där igenom, jag brukar få ta av mig skorna. Dom har fixat något nytt som jag aldrig tidigare har sett där, en grej som man ska ställa sin fot på (ser ut som en våg som dom har på sjukhusen), antingen så blinkar det grönt eller rött. Johanna gick igenom först och det pep, sen gick jag igenom och det pep ju som vanligt... Johanna ställde sin ena fot på "vågen" och det lyste grönt, upp med andra foten och det visade också grönt. Min tur nu. Upp med den vänstra foten, rött..., upp med den högra foten, rött..., det är inte sant tänkte jag. Hon i kontrollenm bad mig gå tillbaka och ta av mig mina skor och passera igen. Nu pep det inte, puh, jag tycker att det är så pinsamt när det piper. Jag förstår inte varför det ALLTID piper om mina skor?! Det spelar ingen roll om jag har plast, gummi eller vanliga skor det piper alltid iallafall! Ja ja, jag är van nu, brukar ju typ alltid få ta av mig skorna. Men jag blev lite full i skratt när jag såg den där"vågen", har aldrig sett en sån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0