"Nu har Elias det bra", jaha och innan då?

Japp, då har jag hämtat Elias från dagis. När jag gick upp för backen och inte såg hans vagn stå där ute på gården tänkte jag först att "jaha, han har väl fått vara inne å leka idag", men så fel jag hade. Han va ute och lekte med en praktikant, Mattias. Jag gick fram till Elias och han blev så glad, vilket han alltid blir. Elias dagis fröknar va inne så en av fröknarna från stora avdelningen kom fram till mig och sa " Nu har Elias det bra, Mattias vår praktikant har lekt med honom hela dagen, han ska praktisera här i två veckor". Åh va roligt!, säger jag. Men sedan tänkte jag på hur hon egentligen sa det, "Nu har Elias det bra", jaha, hur har han det annars då???? Där kom sanningen fram! In med fler unga killar på dagis!, gamla kärringar som inte orkar något kan ta och stanna hemma!!! Hoppas ni blir lika dåligt behandlade på hemmet när ni blir äldre, hoppas ni får känna hur det känns att ha skit i blöjan i några timmar!!!! Varför jobba på dagis om man inte orkar leka med barnen???? Åh blir så arg!!!
Lämnade inga blöjor på dagis idag, ska prata med hon som är rektor först. Funderar på om jag ska ta med mig två blöjor varje dag istället, har då större koll på hur många blöjor som verkligen går åt. Jaja, vi får la se vad rektorn säger, nu ska jag ringa henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0