Lyxfällan nästa?

Sitter här och ska göra mina räkningar, fy fan. Det är inte roligt. Mer utgifter än inkomster. Skulle nog behöva tre heltidsjobb... Hur i helsike får man pengarna till att räcka? Tycker ändå att jag får rätt bra med pengar, a-kassa, föräldrapenning, barnbidrag och underhållsbidrag, men ändå räcker pengarna inte till. Funderar ibland på att sälja lägenheten och flytta till hyresrätt, då kan jag ju iallafall betala av några skulder. Men samtidigt vill jag ju ha en bostadsrätt, det känns som en trygghet på något sätt. Fan, varför ska allt alltid handla om PENGAR??? Ibland får jag så ont i magen när jag tänker på alla utgifter. Jag tycker att jag hela tiden försöker plocka bort alla onödiga utgifter. Borde kanske anmäla mig till lyxfällan? Inte för att jag lyxar till det speciellt mycket, men dom har ju löst det för dom flesta som har medverkat i progarmmet. Ja ja, bara Elias har blöjor, kläder och mat så är jag nöjd. Jag kan klara mig på nudlar och knäckebröd. I HATE MONEY!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0