Klätter apan

Ett nytt smeknamn till Elias blir nog "Klätter apan". Han klättrar precis överallt, tv-bänken, byrån, kökslådorna med mera. Idag klättrade han upp på tv-bänken, fast inte ända upp utan till första hyllan. Han stog där och lekte apa eller nåt och sedan släppte tagen och föll baklänges. Aj aj aj, va ont det gjorde. Han skrek riktigt ordentligt, han blev helt varm på huvudet men lugnade snabbt ner sig då han fick sitta i mitt knä och jag sjöng lite för honom. Hans hår luktade solarie..., konstigt.
Inte nog med det. Tidigare på dagen så klättrade han på sin lilla fåtölj upp och ner, vilket han alltid gör. Men så har han kommit på att man kan klättra ner bakom fåtöljen, så han gjorde det och tappade taget och trillade ner istället, och bakom fåtöljen är elementet..., aj aj aj, han slog i huvudet men han blev nog mer rädd, för det gick över så fort jag tog upp honom. Man tror ju att dom lär sig när dom har slagit sig, men icke sa nicke, han går fram dit igen och utforskar stället igen.
I morses när jag diskade så kom klätter apan på något helt nytt. Han fick för sig att klättra upp på kökslådorna... Så han ställde sig på nedersta kökslådehandtaget och höll i sig med ena hande på den översta och den andra hande på ena köksskåpet. Översta lådan öppnade sig lite och han fick fullständig panik och började skrika fast han inte trillade. Han ska vara så tuff och försöka sig på olika saker, men sen blir han så feg när något händer som inte är farligt. Han är allt en tuff liten fegis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0