En lugn morgon som slutade i stress!!!

Klockan ringde kvart över sju, men innan dess hade dom ju börjat borra i lägenheten snett nedanför... Vi myste lite precis som vi alltid gör på morgonen, mys! Vi gick upp och Elias fick leka lite medans jag gjorde iordning frukost. Sen satte vi oss och åt i lugn och ro. När vi ätit klart fick Elias leka lite till innan det va dax att gå till dagis. Jag tittade på klockan, oj tio minuter kvar innan du ska vara på dagis!!!! Jalla jalla!!! Nu blev det stressigt. Jag klädde på mig och packade ner det jag skulle ha med mig till arbetsförmedlingen. Klädde på Elias ytterkläderna och sen småsprang vi till dagis, tio minuter försenade... Väl på dagis så upptäckte jag att dom tagit bort "jag behöver mera blöjor" skylten från hans fack... Måste erkänna att jag blev lite full i skratt. Jag gick in till lekrummet med Elias. Jag frågade fröken varför skylten inte fanns kvar? Hon svarade med att hon har pratat med rektorn. Oj oj oj, tänkte jag, går det så fort, bra! Hon tog upp alla punkter som jag hade sagt till rektorn. Angående blöjbyten så sa hon att dom kollar blöjan innan dom går ut och sedan när dom kommer in, och då har ju jag redan hämtat Elias. Ok, det köper jag. Sen så sa hon att anledningen till att dom alltid har två andra barn i knät medans Elias får sitta i vagnen är att dom två barnen oftast är ledsna och at Elias inte vill sitta i knät. Ok, men hur kan då Elias få någon uppmärksamhet??? Det svarade hon inte riktigt på utan sa att, ja men han kryper runt på marken mestadels. Jag sa även att jag gärna ser att han kryper på marken, han behöver inte sova på dagis (om han nu inte är jätte trött) för när vi kommer hem så äter vi och sen sover vi en stund. Hon sa att dom skulle försöka ha honom vaken och göra en rutin av det. Bra!!! Sen så tyckte hon att jag kunde komma till fröknarna på en gång och säga om det är något jag går och funderar på än att ringaa till rektorn Jo visst det är sant, men det va inte länge sen jag tog upp det där om blöjbyten men inget hände så därför ringde jag till rektorn. Klart att dom inte vill att jag ska ringa till rektorn för då får ju hon reda på hur det är på dagis. Men men, sådan är jag, händer det inget efter att jag sagt till så får jag klättra ett steg högre upp!
Jag åkte till arbetsförmedlingen, där tyckte han att jag hade skött mig bra! Hittade dock inga jobb att söka... Gick och solade efter arbetsförmedlingen och sedan till försäkringskassan och sen va det dax att åka hemåt och hämta Elias.
När jag kom till dagis så satt Elias i sandlådan med, tro det eller ej, fröken!!!! Han såg ut att trivas, han hade sand på hela mössan. Vi gick hem, jag bytte hans blöja, och till min stora förvåning så hade dom bytt blöja på honom idag!!! BINGO, har dom äntligen fattat???? Dom har nog tagit åt sig av det dom fått höra av rektorn.


Kommentarer
Postat av: ulrika

det låter ju bra kanske det ordnars sig på dagis hoppas det.lite annorlunda än vad jag gör på morgonen kaffe kaffe hundmat kattmat och en massa cig.krama elias ps jag glömde BT.

2008-10-14 @ 21:21:51
Postat av: Mamma

Jamen va skönt att du fått prata med dagisfröken oxå. Nu vet du att du först pratar med dom och om dom inte fattar så ringer du rektorn om det inte löser sig.Så ska du se att dom tar till sig det du säger. För vem vill ha rektorn på sig??? Men va det låter mysigt med era mysstunder på morgonen. Jag får väl börja att mysa så jag med, med Ulf. Kram på er.

2008-10-15 @ 15:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0