Blir så arg på dagis!!!

Jag blir så jäkla arg!!! Idag när jag lämnade Elias på dagis så såg jag att han har fått en påminnelse om att han behöver fler blöjor. Ok, inget fel med det, MEN jag lämnade blöjor för bara någon vecka sedan (ca 20 st) och dom byter inte blöja på honom varje dag!!!! Och eftersom han bara går tre timmar/dag så kan det ju inte gå åt så många. Han har ju dessutom varit sjuk, han har varit på dagis fyra dagar på två veckor.
För ett tag sedan när jag upptäckte att dom inte byter blöja på honom varje dag (jag vet att dom inte gör det för jag har andra blöjor på dagis än vad jag har hemma) så sa jag lite snällt till dom att dom gärna få byta på honom för han blir så röd på rumpan när han har bajsat. Dom tog nog åt sig för efter det så har dom blivit lite "surare" upplever jag. Det känns som om dom tycker att Elias är jobbig för att han inte kan gå än..., men det är inte så att han vill sitta i knät hela tiden heller, han gillar att krypa runt  och upptäcka saker.
När jag hämtar honom efter tre timmar så är dom oftast ute. Då sitter han i vagnen och fröknarna håller alltid några andra barn i knät. Om han nu inte vill sitta i knät så kan han väl få leka i sandlådan eller nåt!!!! Dom säger alltid att han verkade så trött så vi satte honom i vagnen. Varför sätta honom i vagnen en kvart innan jag hämtar honom????
Jag har pratat med högsta chefen, jag sa att jag ville byta dagis. Men det är tydligen kö, men för hoppningsvis kan han byta efter jul annars blir det efter sommaren... Hon tyckte att jag skulle ringa till hon som är chef för Elias dagis. Ringde idag men hon är inte där förän efter tolv... Ska göra ett försök att ringa henne senare!
Händer det inget så funderar jag på att bli mammaledig igen, men det skulle ju vara så synd för Elias älskar verkligen dagis.
Hur fan kan dom behandla ett barn så???, vad har han gjort för att förtjäna det??? Ska dom inte vara experter??? Kan man inte ens byta en bajsblöja så behöver man inte jobba på dagis heller!!!!

Kommentarer
Postat av: Kusin Johanna

Man chockas ju av vilken jävla särbehandling dom använder sig av... Bara på dom kusin, dom skall fan behandla alla barn lika, hoppas du får gå före i kön eller något så du får byta dagis, kan tänka mig att dom idioterna där inte ens har någon form av utbildning eftersom kommunerna anställer allt möjligt typ av folk, eller så är det kanske dax för dom att uppdatera sin utbildning eller sätta sig i skolbänken igen.

2008-10-13 @ 09:41:03
URL: http://meandallofus.blogg.se/
Postat av: Kusin Johanna

jag glömde pusssen!!! :)

2008-10-13 @ 09:41:56
URL: http://meandallofus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0