Akuten

Igår kväll vid tio tiden fick vi (jag och min mamma) åka upp med lilla godingen till akuten. Han vill varken äta eller dricka. Vid sju tiden igår kväll så ringde jag till sjukvårdsupplysningen för att rådfråga dom lite hur jag skulle gå till väga. Jag fick som svar att försöka ge honom 200ml vätskeersättning fram till klockan tio, efter tio skulle dom ringa tillbaka till oss för att se hur det går. När hon ringde så hade jag bara fått i honom 2 ml!!!! vätskeersättning, hon tyckte att det va bäst att åka upp med honom till akuten. Väl där uppe så fick vi sitta å vänta ett tag fast i ett eget rum. Tjugo minuter innan läkaren kommer in så börjar Elias dricka!!!!!, å han drack mycket dessutom. Läkaren sa inte så mycket, gav mig bara lite råd och tips. Vi åkte hem, Elias fick en flaska välling och sen somnade vi båda två.

Jag blir bara så förvirrad! När jag pratade med sjukvårdsupplysningen så sa dom att jag bara skulle ge honom vätska å majsvälling, absolut inte den vällingen som vi har hemma (fullkornsvälling) och vätskan skulle jag ge lite åt gången med tesked. Sen när vi va på akuten så frågade jag när jag kunde börja ge honom mat och den vanliga vällingen igen, läkaren sa att vill han ha mat så ska jag ge honom mat, vill han ha sin vanliga välling så ge honom det också, ge honom det han vill ha, men mat som är skonsamt för magen, typ kokt fisk.  Sen frågade jag honom om vätskan, hur jag skulle göra eftersom när Elias dricker så vill han dricka mycket. Där fick jag samma svar, vill han dricka mycket så låt honom göra det, han måste ju få i sig vätska! Då är ju frågan, vem har rätt????, sjukvårdsupplysningen eller läkaren????

     

Här är några bilder på Elias första besök hos farbror doktorn (bortsett från när han föddes).

Kommentarer
Postat av: Mormor

Ja du lilla gubben, där skrämde du oss allt. Slö var du och inte ville du dricka men bara du fick komma ut i mormors bil och hörde musiken, så dansa du, som vanligt. Skönt att du är piggare idag. Hoppas mormor klarar sig från magsjukan. Kunde ju inte denna gång heller låta bli att kramas och pussas. Du är för go.

2008-10-10 @ 13:49:47
Postat av: Elin

lilla älskling! blev du så ledsen när jag åkte att du inte kunde äta? Puss :)

2008-10-10 @ 22:06:20
URL: http://elineverywhere.blogg.se/
Postat av: Frida Holm

Gud vad skumt! Men jag tror nog läkaren har rätt,

2008-10-14 @ 12:11:01
URL: http://hundra55.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0