Ränta och procent, jag tror jag dör!!!!

Ja men seriöst, det finns väl roligare saker att prata om än ränta och procent!!! Igår va nog den sjukaste dagen på mycket mycket länge. Det är ju inte samma sak att berätta om något, man ska ju vara med, men jag ska försöka, ska helt enkelt göra mitt bästa.
Igår vid fem-sex tiden så va jag så trött så jag hade kunnat somna men det vill jag inte, så jag tvingade pappa och Ulrika att spela kort med mig, vi spelade sjuan. Som vanligt så satt vi och diskuterade om allt mellan himmel och jord. När vi började spela så höll pappa på att leka pajas och det va ganska så livligt runt bordet. Sen så vet jag inte riktigt vad det va som hände, om det sas något om duken, ja ja, jag kommer inte riktigt ihåg men efter det så va det sura miner. Ett tag så tänkte jag lägga ifrån mig korten och ta min bok och lägga mig och läsa men jag tänkte att jag ger det en stund till. Och tur va det, för helt plötsligt så började det diskuteras igen. Till en början pratade vi om relationer och kom sedan in på lån vilket ledde till en diskution om ränta som slutade i procent... Ja ni hör, ränta och procent!!!, hallå, det finns roligare saker att prata om. Jag tror att det diskuterades ränta och procent i drygt tre timmar!!!! Ett tag höll jag på att bli knäpp. Pappa är ju den som ALDRIG har fel, även om han får det svart på vitt. Men igår så fick han så han teg! Fy fan, det känns som en stjärnvinst varje gång han har fel! Man måste överbevisa allt allt allt för honom, det verkar som att han inte tror att vi andra faktiskt kan ha rätt någon gång. Pappa blev tvungen att gå in på Ikeas hemsida för att visa oss att vi hade fel. Fattar ni eller??? Ibland blir man bara såååå knäpp på den gubben!!!
När jag och Ulrika va ute och rökade igår så sa jag till henne att jag absolut inte ska skaffa mig en finsk kille, då sa hon "Jo men då har ni något att prata om", jo tack men jag klarar mig utan att prata om procent och räntor, fy fan jag är så jävla trött på det så jag spyr!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0